Ibu Terlepas Pandang Irfan Danish Rosdi

  2 comments    
categories: 


Anak  hilang rupanya lemas 

bukak je paper hari nie ada je kes pasal kanak-kanak hilang..lepas tue mati..dah jadi trend ke hape??ermm dalam bulan nie je dah bape kes ada..dengan kes Dirang dan hari ini pulak Ifran Danish Rosdi kanak-kanak berusia 2 tahun dilaporkan hilang lepas tue ditemui mati lemas di tasik..Ya Allah aku yang takde anak nie pun boleh tersentuh hati bila baca berita tentang kanak-kanak malang nie..

Nurazura mengakui dia terlepas pandang Irfan kerana sibuk melayan kerenah dua lagi anaknya yang menangis ingin menaiki buaian ketika duduk di pondok disediakan berhampiran tasik itu.
“Ketika saya sibuk melayan dua abangnya menangis nak naik buaian, saya perhatikan Irfan leka melihat burung dan itulah kali terakhir saya melihatnya,” katanya.

terlepas pandang Irfan?? hanya sedikit kecuaian yang menyebabkan si kecil ini hilang dari pandangan ibunya..

kalau semalam pulak Lini Abdullah, 27 ibu bayi malang berusia 2 tahun membasuh pakaian di bilik air, anak kedua, Nik Mohamad Ikram Amir, 9, turut berada di dalam rumah manakala anak sulung, Nik Nadia Izzati, 10, bermain di luar.


Apabila selesai membasuh, baru saya sedar kehilangan Iqbal dan segera mencarinya di sekitar kawasan rumah hingga ke rumah sepupu, tetapi gagal menemuinya.


“Selepas 15 minit mencari, saya ke sungai dan terkejut apabila mendapati mayat bayi terapung di permukaan air. Saya terus meluru dan mengangkat mayat itu. Luluhnya hati saya apabila mendapati ia memang jasad anak saya,” katanya. 


  
Nurul Nadhirah kanak-kanak malang yang dibunuh dan dibakar dengan kejam

Nurul Nadhirah yang sebelum ini dilaporkan hilang ketika keluar membeli mi segera dan telur kira-kira pukul 11 pagi, di kedai runcit di kawasan rumahnya di Flat Seri Delima, Bandar Seri Alam.


kanak ini hanya berusia 5 tahun dan tak tahu apa-apa tapi dibunuh dengan begitu kejam..tak boleh dibayangkan dengan mulut ditutup tangan diikat dan dibakar..Ya allah Dirang mati dengan cukup terseksa..apa salah dia??sampai begitu sekali diperlakukan..manusia sekarang makin kejam kalau kita dapat tengaok dan dengar dalam media mssa mengatakan bagaimana si kecil ini dibunuh..


sapelah aku untuk menilai semua yang terjadi dan aku pasti apa yang berlaku ada hikmah dan sebab mengapa semua ini berlaku..menangis air mata darah sekali pun yang pergi takkan kembali..Al-fatihah buat arwah..

2 comments:

  1. ssh nk tekan komen la. hu3
    akak 2 hari nih dingdong jerk. dok sedih & risau. kat opis asyik rs nk balik jerk. kat umah angen la plk. drg cam2 peel. tapi yg pasti mintak anak2 akak tuh dilindungi Allah swt & dijauhi dari musibah & bencana. aminnnnnn

    ReplyDelete
  2. alaa eake kak..ermmm tak tahu lah nape..patot lah kurang sgt org komen entry kita sekarang nie..huhuhu
    comel sgt ank akak..gerammmm betull..

    ReplyDelete

Thank you for taking your time to leave what your thoughts! Will respond as soon as possible!