Kenapa Berlaku Kematian..

  No comments    


Salam


Aku selalu dengar bila kematian terjadi kita akan cakap da sampai ajal dye..TUHAN sayam kan dye..sebab tue TUHAN amek dye..tapi aku pikir balek mungkin ada sebab kan..

Ye memang TUHAN sayamkan dye sebab TUHAN tak nak dye kalau sakit yang kronik 2 ne tanggung sakit menderita lama-lama..sebab tue TUHAN amek dye..

Ye memang TUHAN sayamkan dye sebab kalau yang mati merempit tue  TUHAN tak nak yang merempit tue buad keje sia-sia..sebab tue TUHAN amek dye..

Ye memang TUHAN sayamkan dye sebab TUHAN tak nak dye merompak bank lagi..kalau merompak nanti bagi makan hasil haram kat anak bini dye..hukumnya haram..sebab tue TUHAN amek dye..

Ye memang TUHAN sayamkan dye sebab TUHAN tak nak orang yang ada AIDS tue sebarkan penyakit kat ramai orang..lagipun berdosa kan..sebab tue TUHAN amek dye..

Ye memang TUHAN sayamkan dye sebab TUHAN taknak si kaki merokok nie merokok lagi kerana nanti asap rokok tue memudaratkan orang di sekeliling perokok tue..sebab tue TUHAN amek dye..

Ye memang TUHAN sayamkan dye sebab TUHAN tak kita semua buad dosa dan kehancuran kat muka bumi nie..TUHAN sayangkan hamba-hambanya..dan koram bley pikir ape yang aku pikrkan..dan yang pasti dari DIA kita datang pada DIA kita kembali...





p/s:bila datang ramadhan aku harap tahun depan aku sempat lagi berpuasa..

0 jejari comel:

Post a Comment

Thank you for taking your time to leave what your thoughts! Will respond as soon as possible!