Duit aku dalam BSN L E S A P !!

  15 comments    
categories: , ,


sekarang tak tahu nak mulakan cerita macam mana..dalam hati nie cukup rasa sebal sedih kecewa marah dan macam-macam lagi lah..di sebalik keriangan aku untuk membeli blah baju raya di online terjadi sesuatu yang tak diduga oleh aku..sedih wooo huhuhu..duit aku dalam bank hilang cmtue je..korang bayangkanlah aku sepatutnya ade balance Rm200 kot..petang isnin aku nak keluarkan duit kat 7e kat tempat aku tue..alih-alih bila aku tekan punya tekan..baki tidak mencukupi dan traksasi tidak berjaya..haaaa wtf!!!..ape kes pulak nie..padahal aku baru keluar RM450..aku check balance hanya RM49.52 je..perghhhh nak menangis je aku rasa..


Semalam lepas habis kerja aku tak puas hati lagi..pegi ATM BSN caw Merlimau..aku buat penyata mini..tue pun sebab akak opismate aku tue yang suruh..dan nie yang keluar..


nampak tak??ada orang yang keluarkan duit aku sebanyak RM170 tahu..perghhhh aku tak tahu nak carut ape nie tapi aku rasa pelik lagi hairan sebab sepanjang bulan nie memnag aku tak pernah jejakkan kaki ke atm melainkan pada 1hb aetu..sampai rumah aku terus membebel sorang-sorang sebab nak ingatkan ade ke tak aku keluarkan duit pada 27hb tue..dengan nama Allah aku memang tak keluarkan..kalau bukan aku sape pulakkan..???nie yang aku pelik nie....walaupun ade yang cakap tak banyak tapi RM170 duit jugakkan..


Tadi aku mintak tolong dengan Ari mintak tolong bawak aku ke bank BSN..aku tak puas hati betul lah..yelah kan duit dalam bank pun boleh hilang..sampai bank aku tengok ade 2 orang je customer..dalam hati cakap sempat kot sebelum pukul 2..tak sampai 10 minit no aku dipanggil..aku mintak sis *sebab dia cina tue tolong kemaskini buku bank aku..lepas tue aku mintak penyata tarikh sekian sekian untuk rujukan aku..lepas siap print penyata tue aku tanye sis tue..

aku : sis boleh tak saya nak tahu pada tarikh 27hb nie pengeluaran atau potongan??
sis : pengeluaran..
aku : kat mana ye??boleh tak tahu pukul berapa??
sis : ATM  merlimau..tak boleh lah dik..
Aku : errrr bukan ape,,setahu saya,,saya tak pernah keluarkan duit pada tarikh nie..*sedih aku time nie..


last-last akak sebelah sisi tue bagi aku borang..dia suruh aku buat report dulu..bila report dah ada baru boleh buat ada pihak dari cawangan Melaka siasat..*sedikit sinar harapan buat aku..


aku keluar bank pastue jumpa pulak abam polis nie..borak-borak sambil cerita kes aku nie..last-last dia ajar aku macam mana nak isi report tue..heeee ade gak orang simpati huhuhu...sekarang nie kat ofis dah..kalau korang boleh nampak rupa aku sekarang nie ibarat macam ayam berak kapur tahu..punya lah sebal sekali..tapi bila aku ingat semula..pada hari jumaat 1hb buat pertama kali aku keluarkan duit pada pagi tue,,aku memang tak check balance dan print resit tranksasi yang aku buat padahal sebelum-sebelum nie aku buat dan aku simpan sampai resit tue dah takde tulisan..ermmm benda nak jadi kan..aku tak tahu pun yang seminggu sebelum tue yang duit aku dah LESAP !!!




15 comments:

  1. kesian awk . banyakkan sabar . duit bukan senang nak cari . kena beware ni . sy pn guna akuan bsn jugak .

    ReplyDelete
  2. hilang mcm tu jer?? erm.. bahaya juga eh.. xkan la nak simpan duit bawah bantal

    ReplyDelete
  3. pelik jugak eh macam mana leyh hilang.. tula bank pun tak selamat sekarang nie, rm170 memang tak banyak tapi tak mustahil boleh jadi banyak lepas nie kalau kita tak cegah awal2 kan.. be strong dear..

    ReplyDelete
  4. @biskut chipmore

    saya pun rasa macm tue jugak,,hehe
    sekarang mane2 pun tak selamat dah..semalam dah buat report

    ReplyDelete
  5. @biskut chipmore

    aah tak tahu sape yang buat pengeluaran tue huhuhu

    ReplyDelete
  6. sis, still xtahu ke siapa y buat pgeluaran tuh? koz i bru hilang rm2000,sangat blur sekarg..takut xdpt balik":(

    ReplyDelete
  7. xtau..sampai sekrang last-last tutup kes macam tue je..

    ReplyDelete
  8. Ada bt hutang dgn aeon atau corts x..kalau ada..2 la antara pnca2nya..depa ptg tnpa britahu kita..sbb dpa kata kt dh sain agrement sblm ni..

    ReplyDelete
  9. Tu larh pelik betul...sbelum ni pun abg sya ade bka bku akaun.. utk kebajikan oku.bka acount kna deposit rm 150.. staff bsn tu ckp lpas 47 hri bru boleh kluarkan duit deposit tu.tpi bla lpas 47 hri tu tngok ingatkan nak kluarkan rm 100..tengok baki tingal.dlm belasan ringgit jer.. pelik betul.. mna pegi hilang duit tu. Sb x der spa yg pegi kluarkn duit tu.. serious..bsn x slamat dh bnyk dh complain

    ReplyDelete
  10. Kak , saya punya wang juga hilang begitu sahaja ,adakah kakak dapat balik wang yang hilang?Wang sebanyak 1150 lesap daripada buku akaun saya ,pagi tadi baru saya tahu.....

    ReplyDelete
  11. Isteri sayapun kena ...Mlm tadi cek 2000 lebih lebuh, dah pegi bank tengok bulan 9/2016 je kena sapu RM1800 /- x tau le boleh dpt ke idak balik duit tu ....... bagaimana pengalaman komet, boleh dpt balik tak ?

    ReplyDelete
  12. pergi report, g bank mintak cari selalunya pengawai yang ambik

    ReplyDelete
  13. sy baru baru ni akaun sy hilg 1000. esok sy baru boleh tahu location pengeluaran tu dekat mana

    ReplyDelete
  14. baru ni sy hilang 1000 dri akaun simpanan. sy dah tak percaya dkt bsn da

    ReplyDelete

Thank you for taking your time to leave what your thoughts! Will respond as soon as possible!