Jangan rampas cinta orang lain..

  7 comments    
categories: , , ,








"perempuan tue memang tak guna.."
"aku benci dia.."
"nape nak rampas pakwe aku..padahal aku dah kapel dah lama giler ngn pakwe aku..menyirap jek aku tengok perempuan tue.."



action kita akan macam tue bila berlaku campur tangan orang ketiga dalam hubungan kita..perempuan yang menggugat lantas merampas si dia dari kita..sape yang nak orang kita sayang di ambil orang lain dalam erti kata lain dirampas..yess macam Zionis Israel merampas tanah dan hak Palestine..ohh berat sungguh dan sangat kejam kan..siapa tak sayang pakwe/makwe/isteri/suami kan..dia lah jantung hati limpa bagai bagi kita..ibarat kalau takde dia siapalah  kita..chewahh kemain aku hakhakhak..



bayangkan lah bila korang setia bagai nak rak nie..percaya tahap giler-giler kat pakwe korang tapi dalam masa yang sama kekasih korang ada orang lain...

sape suka??aku pun tak suka..korang pun mesti tak suka jugakkan..tak cukup lagi ke kasih sayang yang korang curahkan untuk dia..tak cukup ke sorang yang ambil berat sal korang..kenapa mesti nak tambah lagi satu???



dan yang paling memberi impak maksima dalam kehidupan korang bila si perampas tadi berjaya merampas orang yang korang sayang tue..haaa dah lah rampas lepas tue tuduh kiter pulak macam-macam..adesss sudah jatuh di timpa tangga pula kan..



so aku nak nasihatkan kepada korang semua perampas perampas..tolong jangan mengambil hak orang lain..selagi tak kena batang hidung sendiri selagi tue lah kau akan merampas hak orang lain..kau tak rasa apa orang lain rasa..hidup ini ada pasang surut nya..kau dapat hak yang tak sepatutnya kau gembira..tapi bila kau kena nanti baru kau tahu langit tue tinggi ke rendah dan baru kau tahu bagaimana sakitnya orang lain bila kau rampas hak mereka..


dan ingat doa orang-orang yang teraniya nie lebih makbul..so kepada perampas sila lah tinggalkan kerja-kerja bodoh nie..korang bahagia sekejap je..allah itu maha adil..kalau allah nak balas apa yang korang buat terhadap orang lain ..kejap je..buat jahat di balas jahat buat baik di balas baik..ingat tue..



dan untuk para  jejaka-jejaka yang hot-hot di luar sana..kalau sayangkan hubungan yang tercipta dengan si dia..selamatkan lah dengan kadar segera..jangan tangguh lama-lama okay..langsungkan cepat-cepat..



ape yang penting kerjasama..wonderpet pulak..nak cakap yang penting kita jujur dan jangan cakap putar belit nanti kepercayaan akan hilang..nak berkawan tak pe tapi jangan sampai over pulak..perempuan nie lain sikit..cepat salah anggap..kau layan baik bagai nanti dia ingat kau syok kat dia..dan akan perempuan itu akan mendapat pangkat perampas..




so kepada yang terasa tue aku mintak maap lah ye dan silalah berubah..aku menulis sebab aku pernah dan sedang merasai..dan aku patut share macm mane aku rasa..sakit giler tau !!..dan couple itu sebenarnya berdua bukan bertiga..tolong lah jangan ada yang ketiga dalam hubungan aku dan dia huhuhu..serta hubungan korang kan..ameenn ...







thanks for reading this entry..



love,
aznishamsuddin


7 comments:

  1. kdg2 benda nie jd tnpa kter sedari.
    b'tepuk sblh tgn xkn b'bunyi.
    klw punya rse syg & ksh, xkn munculnyer org ke-3 dlm sesuatu hbgn.

    ReplyDelete
  2. @Cik Zeeta

    betul..saya setuju dgn pendapat anda hehehe..

    ReplyDelete
  3. b'dasarkan pengalaman.. huhuhu

    ReplyDelete
  4. @Cik Zeeta

    kite sedang mengalami tapi alhamdulillah dah okay dah..thanks awak..

    ReplyDelete
  5. arap2 la xde org rampas piko..hehe

    ReplyDelete
  6. wow dasyat .... doakan agar hati mereka lembut dan tak mengambil hak orang lain

    ReplyDelete
  7. kekadang ia berlaku tanpa diminta..
    nak buat macam mana...
    baik fokus jaga mak ayah... mak ayah insyaAllah takkan tinggalkan kita... :)

    ReplyDelete

Thank you for taking your time to leave what your thoughts! Will respond as soon as possible!