#SEMALAM

  No comments    
categories: 
amazing, beauty, best, blonde, car




*************************************************************

Tapi bukan semalam sangatlah..hehehe benda nie dah seminggu lepas dengan sabtu ahad lepas..kalau pernah baca independent??mesti tau pasal SEMALAM..minggu lepas pergi Maharani dengar ceramah..tapi sabtu dengan ahad semalam pergi lagi..hari sabtu ada kelas amali B2 hari ahad amali D huhu..ea saya bukan lepasan SPM..

Sabtu pagi & petang ada amali B2..pagi syok lah dengar penceramah tue potpetpotpet kat depan..nasib baik dia pandai buat lawak..ketawa habes aku dibuatnya..hihihi


Pukul 2 praktikal B2..ciss menyampah betul..dapat motor tak semegah moto yang aku selalu bawak..*mengumpat nie..tapi nak lesen punya pasal..terpaksa lah naik..belum cerita pasal helmet lagi,,alahh korang pun mesti lagi tahu dari aku kan..adoiii macam nyonya tue dah ghupa aku tau..huh seyes buruk..dah lah bughuk bertambah-tambah lah bughuk..


Mula-mula tengok gelagat orang memang gelak-gelak tapi bila kena turn sendirik hambek kau..orang pulak gelak kan kita..adoii..mula-mula buat pusingan no 8 lepas tue titi..ada pulak kat depan halangan berkon..kena stop dulu baru buat break emergency kihkih..semua nie aku lepas.. tapi time selokoh tajam tue..tajam lah sangat kan..ermm terlajak pulak pergi pondok JPJ..huhu bantai budak-budak dekat situ dah gelakkan aku..hehehe aku dah sengih kerang busuk ajelahkan..tapi dalam ati huh!! hawau betul ek..ko gelakkan aku..cisss..


okay teruskan lagi sampai pulak bawah pondok comell..kena betulkan helmet lah signal lah..yang aku kekok sekali dah turun baru naikkan tongkat..adoyy selalu mane ade buat..nak lesen sangatkan so kena lah ikut..lepas tue konon-konon jeling JPJ kat belakang..start moto guna kaki aku memang fail sebab selalu guna starter jep..adoii penat aku tujah kaki aku tau..


okay bila dah boleh jalan suka lah kan..sampai satu simpang tapi tak perlu berhenti abang tue cakap kalau takde kenderaan lain..aku paling menyampah bila kena buat isyarat ke kiri adoii..sebal muka aku rasa..2 kali lak tue aku kena buat..ermm sampai dah nak akhir nie..kena pulak lambai tangan kanan..adoii lagi aku tak biase..aku dah gabra..aku fail terus tau..sebab?? aku tak break kaki bila sampai line putih..huhuhu dah lah lepas tue kena tolak moto..dah macam mat rempit masuk lokap pulak rasa..



lepas tue abang tue cakap masa tak cukup ealah dari pukul 2 sampai 3 dok potpetpotpet..tue yang praktikal kejap sangat..sekejap pulak pukul 4..apelagi dah boleh balik rumah..adoii tibe-tibe aku rasa belajar kereta lagik nazak agaknya..


***************************************************************


pagi ahad lah pulak..kisah hari sabtu dah abis..aku rasa amali D lebih seronok dan aku rasa rugi betul tak amek lesen lepas SPM dulu..huh tue lah kolot sangat pemikiran dulu..hamek kau dah umur 24 baru nak hamek lesen..seyes aku menyesal..semalam chegu tue cakap aku cepat belajar kehkeh jangan muntah coklat ea..

sampai-sampai kat maharani terus daftar kat dewan..tengok dari lua macam bape ketul jek..sekali masuk dalam hambek kau punya lah panjang barisan..ada gak lah dalam 10 minit aku beratur baru tiba turn aku..huh berpeluh den..bagi duit isi borang sikit lepas tue dapat no 42..wahh banyaknya nombor..sekali aku pusing mak aih lagik ramai belakang aku..tunggu punya tunggu sampai orang terakhir daftar..aleyh pakcik makcik yang tua dari aku pun ramai lagi yang takde lesen kereta..so tak delah aku segan sangat kihkihkih..


bila chegu masuk aku dah mula gelabah takot chegu garang kihkih..tapi hambek kau bukan main kelakar pulak chegu nie..alololo besh giler aiyooo bukan sampai gilerr okay..kelakar pulak tue..tiap kali slot mesti ada je lawak dia untuk kitorang..chegu tue masuk lambat tapi tulis kat whiteboard pukul 9.15..tapi jam aku dah pukul 9.30..amboii pandai chegu nak amek ati kami sebab dia dah msuk lambat dan dia tahu anak murid dya dah lama menunggu..hehehehe chegu blahblahblah sampai pukul 11..lepas tue pergi mencekik hehehe biasa lah perut memasing dah lapakan..aku memang ealah sebab tak sempat nak sarap..


pergi kafe ala-ala gerai kihkih amik nasi terus berlauk kau..sebab makanan untuk pagi dah takde..amek ikan tenggiri masak lemak+sayur kangkung + air limau ais..Rm6.50 aku kena..adoii mahal bebenor lahhh...lepas mencekik sambung dengar chegu potpetpotpet lagi..adoii dia dok terangkan benda alah dalam kereta..aku paham kan aje ape yang dia ajar sebab nak lesen punya pasal..


lyeayy dah pukul 12.15 dah..masa sudah tamat kehkeh..lepas tue ape lagi dah boley bawak kereta whoo..seyes aku cuak jugak mulanya..chegu aku ajak aku naik kereta sambil tue dia dok terangkan lag benda yang sama cam aku dengar dalam kelas tadi..okay aku dah paham..baik chegu aku cakap..hehehe..automatik dia suh aku duduk tempat driver..eceheceh tak takot ke chegu nie hahaha..


mula-mula betulkan tempat duduk..lepas tue kena buat betulkan cermin pandang belakang lepas tue cermin sisi..hahaha step seterusnya pakai belt..siap mende alah tue kena tengok signal pulak okay ke dop..kalau okay tengok pulak wiper kereta..berfungsi ke tidak..ehhh lupa tadi kena tengok dulu dah free gear ke belum kang membabar pulak bawak kereta hahaha..


okay siap sume chegu cakap pijak clash sampai abes baru masuk gear 1 lepas tue lepaskan clash slow-slow supaya enjin tak mati hehehe..bila kereta dah gerak sikit baru lepas abhe..eh eake nie??aku sampai sudah tekan clash tau..hehehe..pusing punya pusing adelah samapi 5 kali..sekali je kereta aku mati sebab aku tak tekan clash abis..lepas tue chegu cakap pukul 3 nanti kita sambung semula..alohhh kejapnya dalam ati aku..baru je naik..tengok dah excited giler nak bawak kereta..kehkehkeh..


aku sanggup tak makan tau semata-mata nak belajar kereta nie..fuyoo giler betul aku..pukul 3 sambung balik..tapi yang bagusnya chegu aku cakap belajar parking boleh??aku eakan aje..sebab chegu cakap aku dah boleh kawal kaki dengan stereng dengan baik wuhooo..bestnya lah..excited punya pasal katekan..
sempat belajar macamne nak masuk parking secara reverse dalam 1 jam..so kiranya 3 kali gak lah..walaupun 1 kali tue ada yang cacatnya kihkih..


lepas tue pusing 2 kali baru habis..alohhh  dah pukul 4..time up..minggu depan lah jawabnya aku dapat pegang stereng lagi huhuhu..

love,
azneyshamsuddin



p/s suka betul aku guna hambek kau??aku pun confius...entry panjang giler..

0 jejari comel:

Post a Comment

Thank you for taking your time to leave what your thoughts! Will respond as soon as possible!