Kenapa Orang Suka Pakai Selipar ?

  1 comment    
categories: , , ,


Ermmmm sneakers atau flats, selipar wanita bukanlah jenis kasut yang menjadi ‘favourite’ semua orang .Tapi nak bagitau kalau pakai selipar nie jangan sebarangan je pakai. Sebab ada tempat dan situasi tak sesuai contonhya macam :


1. Majlis perkahwinan – tak kena tema langsung kalau pakai selipar nak-nak sebagai penganpit haruuuu betul. Haha 
2. Menghadiri Temuduga- konpom kena reject kalau pakai selipar haha. 
3. Ke Pejabat- tak macam nak ke pejabat kalau pakai selipar dik oiii. Macam ke pasar boleh laaa.
4. Majlis Rasmi- nama pun majlis rasmi kena lah pakai kasut bertutup ye dok ??
5. First Date!- kalau awek/pakwe tengok konpom takde date dah pas nie hehe . mesti lah kena smart-smart/cecantik nama pun first date kan !




Namun, selipar juga merupakan jenis kasut yang paling selesa dipakai dan wajib bagi setiap individu mempunyai sekurang-kurangnya sepasang selipar. WHY WHY WHY?



Ye la kan, kasut ada yang bertali, tumit tinggi pastu berat pun ye.. tentu ada yang malas nak gunakan kasut dengan alasan malas nak ikat tali kasut. Ataupun kasut berat. Yang paling bagus alasan, kasut mahal sangat. Macam Azney , Azney lebih suka pakai selipar dari kasut sebab senang lagipun tahan lasak dan murah !! Korang suka ape ? 



Terpikir tak kenapa orang suka pakai selipar ? Jom kita check sebab-sebab untuk memakai selipar !!


Selipar menjadi favourite ‘hari malas’ kita jugak sebab bila kita hangout pastu pakai pun ala-ala kasual bila hujung minggu pastu lepak dengan kawan-kawan yang kepala gila-gila kat kedai mamak. Sepanjang 5 hari bekerja dok pakai high heels so hari minggu takkan nak pakai jugak kan ? so selipar adalah yang terbaik untuk rehatkan kaki selepas bekerja dengan high heels hehehe. 



Selipar adalah satu-satunya jenis kasut yang paling sesuai untuk dipakai ke pantai. Kalau melancong or travel wajib bawak selipar ni ye. At least korang boleh berjalan sakan sebab sangat selesa dan kaki tak sakit. Macam Azney pergi USS dulu serius memang menyesal pakai wedges sebab sakit kaki ! sebab tue masa pergi Medan Azney lebih suka pakai selipar dari kasut hehehe. Tak sakit kaki. Nak-nak bila berjalan kat Pasar Ikan Medan. penat !!. 



Selipar juga merupakan jenis kasut yang paling praktikal apabila kita nak buat aktiviti riadah seperti bermain basikal atau bersiar-siar di taman. Azney bila cuti rajin jugak bawak anak buah jenjalan taman. Selipar juga di sauk kan. Takkan nak pergi taman pakai high heels kot. Tak sesuai betul. Padahal nak ambil angin je kot hehehe. 



Selain di pakai untuk basahan rumah,boleh di pakai di dalam rumah juga. Bukan apa, macam Azney kalau tak pakai selipar tumit kaki mesti merekah euwwww buruk lah kan. So selipar memang jadi benda wajib kalau kat rumah. Masuk toilet pun kena ada selipar sebab Azney tak suka lantai basah dan boleh menggelakkan dari terjatuh kalau lantai licin.kat opis pun ada selipar untuk azney pakai dalam opis hehe jaga kaki lah sangat hehehe


Selipar nie dari zaman nenek moyang kita lagi dah ada. Dari dulu sampai la zaman sekarang nie orang dok panggil selipar jepun. Okay what ? hehehe so selipar nie memang jadi satu keperluan dalam kehidupan sebab selipar nie rata-rata semua orang pakai. 


Ipanema Dreams Flip Flops
comel gilos selipar nie auw auw

rasa nak terjah  zalora. je sebab banyak yang comel-comel lagi !!



Doakan saya cepat dapat baby !!


Like fanpage saya
  



".. Thanks for reading this entry! Assalamualaikum..."

love,
azneyshamsuddin

klik iklan nuffnang

1 comment:

  1. kita memang suka pakai selipar.even dalam opis pun kite pakai selipar.selesa nak berjalan..kasut tinggi tu ada tapi pakai kalau ada majlis jer

    ReplyDelete

Thank you for taking your time to leave what your thoughts! Will respond as soon as possible!