3 PERKARA buat kita bertahan :)


Ada 3 perkara yang membuat kita terus bertahan di dunia ini..

| TUHAN | KELUARGA | CINTA |

Mungkin CINTAlah hal paling kita lalui setiap hari, tanpa disedari kita menemuinya didepan mata, kadang sudah lama ia berkembang tanpa disedari.. bila masanya kita menyedari kita sudah pun terlewat.

Sebagai contoh bila seseorang meluahkan perasaan di saat yang dirasa kurang pasti. Maka terlontarlah kata yang tersirat, apalah salahnya kalau dia berharap lebih sekarang? apa juga salahnya ketika dia melafazkan sedikit perasaan cintanya dengan tidak sabar.

Semua itu hanya permainan kata² yang terangsang di otak, tidak lebih dari itu. Hal yang dirasa terlambat pun apa "BENAR² TERLAMBAT". Jika kita mahu berfikir sejenak, semua itu hanya permainan perasaan yang di lontarkan otak.

Jadi JANGAN PERNAH menjadikan perasaan yang saat ini ada dirasa salah. Entah itu menurut pasangan kamu baik atau tidak atau mungkin lingkungan sekitar. Jangan pernah memandang suatu perasaan berdasarkan his like or dislike.

Jawapan tentang perasaan itu yang diberikan secara sepontan, dan wajar bila masanya kau juga mengatakan hal yang sama seperti dia.

Perjalanan masih terlampau panjang. Salah jilka kau merasa ragu. Lebih baik melangkah menatapnya dengan perasaan yang dibawa saat ini. Dari pada tetap di tempat menatapnya dari kejauhan.

*** CINTA ITU TIDAK ADA YANG SALAH, YANG SALAH HANYA KEADAAN



thanks for reading this entry..



love,
aznishamsuddin

0 jejari comel:

Post a Comment

Thank you for taking your time to leave what your thoughts! Will respond as soon as possible!