Tips nak rumate or ousmate yang menjengkelkan keluar rumah or bilik..

  3 comments    
categories: 
 

dulu time belajar korang mesti adakan rumate ke ousmate ke yang korang tak bape suka sebab perangai dia amat menjengkelkan kan kan..aku tahu lah sebab aku pun pernah study gak..walaupun aku tak bape nak baik tapi aku bukan jenis yang menjengkelkan tahu..contohnya cam orang tue bau badan tak ley tahan ke pemalas sangat ke sampai pinggan sendiri pun tak reti na basuh dan yang paling penting takkan kain pelikat pakwe pun na tolong iron weh agak-agak laa der..
hehehe oke,,sini aku nak share tips berdasarkan pengalaman aku berhadapan situasi itu...

  • buat perkara yang dia tak suka..

menyanyi ke melalak ke tak pun tazkirah petang subuh ke..takpun ada rumate aku nie dulu suka nau bercerita sal pakwe dia..last-last aku dah tak ley tahan aku cabut duduk bilik kawan aku..tapi bukan aku k yang menjengkelkan tau,,huhuhu sampai abes sem aku tak balik bilk tue padahal itu bilik aku..aku jadi penghuni tak boleh dikesan identiti sebab duk bilik lain tapi daftar bilik lain..ketua paras pun tak pasan yang aku duk bilik membe aku sampai akhir sem..

  • matikan or silent hanset..

nie aku penah buat..silent hanset bila malm..sape suh balik lewat malam,,orang nak tido pun susa..
kalau sekali sekala takpe nie tak ari-ari kau senah dia keluar..bila dia keluar tak bawak kunci so tak ley bukak kan..bila tak ley bukak dia mesti nak cal kita kan..so bila cal tak dapat kan.. pandai-pandai lah dia cari tempat tido..huhuhu pagi2 bangun tengok dia kat lua umah huhuhu tapi berlakon buat cam kita tak tahu apa-apa..huahua seyes kejam kan..lusa tue dia keluar umah terus tau..

  • saje lengah-lengahkn masa kelas pagi..

bangun pagi pastue time dia nak mandi kita pun mandi..pastue mandi lama-lama..huahua lagi dia tak tahan huhuhu..
comfirm dia keluar dari umah dan bilik..yela asik pegi kelas lambat jek kan..

  • buat endah tak endah..

bila dia bercakap or what ever lah dengan kita,,kita buat tak tahu je tapi jangan nampak sangat yang kita tak suka padahal memang ea pun kan..
sepatah tanye sepatah jugak lah jawab..mesti lama-lama nanti kan perasan..so tak lama lagi mesti dia pun cabut..

  • elakkan dari berjumpa selalu dan aktiviti yang sama..

kalau 1 kelas memang susah gak la..tapi kena buat jugak sebab kita tak bape nak suka kan..kita kalau buat assigment buat sorang-sorang tak pun pergi umah classmate yang lain..
sebab kita tak nak ganggu dia buat assigment hehehe..

3 comments:

Thank you for taking your time to leave what your thoughts! Will respond as soon as possible!