Tangisan bayi di pagi hari..

  2 comments    
categories: ,


ini kisah benar yang aku alami pagi tadi..semoga menjadi iktibar kepada semua..huhuhuhu


pukul 5.52 pagi,,mata dah tak boley lelap..nak bangun awal lagi rasanya..pusing kiri salah pusing kanan salah..serba tak selesa..mata pun dah terkebil-kebil dalam samar-samar cahaya dari luar..nak bangun cas nset pun rasa malas..tiba-tiba terdengar tangisan baby..semakin kuat dan kuat..aku amati dari arah mana suara tangisan baby itu..dalam ati aku takkan ada orang anak kot..aku bangun untuk keluar bilik dan mencari mane arah tangisan tue tapi bila aku melangkah keluar je..tibe tangisan itu hilang..


aku masuk bilik dan tiba-tiba rasa nak terkucil sangat dah alang-alang ambil tuala untuk mandi sekali...
selang 5 minit kemudian tangisan itu muncul kembali..apa lagi mandi laju-laju lah..aku masuk bilik abaikan tangisan itu..aku tengok bilik makcik aku gelap lagi,,makcik aku tak bangun lagi la tue..yang lain pun tak bangun lagi..azan subuh kedengaran sgam-ngam aku siap mandi..aku pun siap terus la..bila aku keluar aku nampak makcik aku dah kat dapur..tiba-tiba tangisan itu kembali lagi..aku pandang makcik aku..dan kami pun saling berpandangan..muka masing-masing dah blur jek..aku pergi ke ruang tamu dan bunyi itu makin dekat..aku pergi ke arah suatu sudut kabinet dan aku nampak satu cahaya berkelip-kelip dan terasa vibrate lak tue..

rupa-rupanya alarm bangun pagi nset pakcik aku daaaa..patut la asyik menangis jek..orang tak bangun-bngun lagi..hampeh..hahahahaha


makcik aku pun terkejut gak..dan kami pun ketawa..hilang semua persoalan di dalam otak nie haaa....
ntah bila pulak pakcik aku nie guna alarm tangisan baby..menakutkan orang jek..

2 comments:

Thank you for taking your time to leave what your thoughts! Will respond as soon as possible!