Ada apa dengan Bukit Tinggi??check it out...

  2 comments    
categories: , , ,
Ia sama seperti poskad gambar. Resort bertema Perancis telah dibuka pada bulan Julai 2000. Ia dikelilingi oleh hutan tropika tanah. Menara jam di pintu masuk yang mengalu-alukan pelawat. korang perlu berjalan (dan ke bawah) tangga konkrit curvy untuk melihat keseluruhan pembangunan.





Hotel tema yang terdiri daripada lapan blok keajaiban seni bina, masing-masing dengan gaya yang unik, dari bumbung jubin berwarna-warni ke tanah batu buntar. Hotel ini mempunyai beberapa cawangan, di mana korang boleh makan di jalan Perancis. Pusat kampung Colmar Square di mana aroma bunga yang akan tantalise deria korang. Terdapat air pancut dan bangku-bangku taman di dataran untuk bersantai selepas kerja keras yang melayari dalam 17 kedai-kedai tema, atau seseorang itu perlu ingin berehat daripada mengambil bahagian dalam pelbagai aktiviti. Mengingatkan jambatan angkat istana purba, menara jam dengan asal burung jam mengatakan berulang-ulang, dan menara menonton melengkapkan suasana.Live band dan persembahan ular melayan pengunjung di atas pentas. A badut juggles bola dan pin, menunggang kitaran beliau, hop sekitar bermain helah dan bertindak merry. Makanan Perancis yang sahih dihidangkan dari kafe dan restoran kaki lima. Jadual-jadual diletakkan strategik mengelilingi medan ini supaya korang boleh menikmati hidangan atau segelas wain sambil mengambil dalam suasana.






Kanak-kanak boleh bermain dengan makhluk berbulu yang comel di The Park Arnab dan korang boleh menemui kesahihan Jepun di Kampung Jepun.Village Jepun terletak pada 3,500 kaki di atas paras laut. Yang pertama seumpamanya di luar Jepun. Ia merangkumi Rumah Teh Jepun, Sakura dan Ume Tatami Suites, dan Botanical Garden. Majlis Teh sejam panjang sahih Jepun yang dijalankan oleh wanita Kimono berpakaian dapat dilihat di Rumah Teh Jepun yang terletak di dalam taman Jepun dengan air terjun mini dan kolam Koi berwarna-warni.






Satu kilometer berjalan kaki jalan yang dibina di atas empat ekar hutan dara terletak Botanical Garden. Di sini di tengah-tengah kawasan-kawasan hijau, seseorang boleh menghargai pandangan pelbagai berwarna dan pelbagai berbentuk bunga dan fauna, mendengar panggilan burung dan monyet, serangga meriah dan aroma hutan yang semakin meningkat. Tanda-tanda (kekuasaan Allah) dengan nama-nama dan coretan maklumat pokok-pokok, tumbuh-tumbuhan dan bunga untuk pelawat.












sampai cam tue sekali geram kat keldai nie,,hehehe boley naek tahu..




























2 comments:

Thank you for taking your time to leave what your thoughts! Will respond as soon as possible!