Tak perlu nak burukkan orang lain

  5 comments    



seburuk-buruk aku
tak pernah terlintas dalam hati nak aibkan kau
macam kau buat kat aku
betul ke salah aku tak perlu tahu
bukan hak kau nak judge aku.


kau burukkan aku
sebab kau rasa kau lagi bagus tapi buruk sebenarnya kan
sebab tu kau susah-susah
nak buat aku dan orang lain nampak buruk dan teruk.


kau kata rupa orang tak elok semua
rupa kau tu elok sangat ke?
yakin kat akhirat tak kena bakar muka kau yang 'elok' tu?



walaupun hanya dengan sekelumit
perasaan busuk hati dan benci
itu dah cukup untuk membuatkan
kau lagi tak baik dari semua orang
yang kau kata Tak Baek !!!..


#TakeNote



".. Thanks for reading this entry! Assalamualaikum..."

love,
aznishamsuddin

click sini please !!

5 comments:

  1. Sabar jelah. Orang tu buruk-burukkan awak sebab dia jeles dengan awak. Sebab dia jeles yang awak ni lebih baik daripada diri dia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul-betul hehehe..geram sangat tapi bersyukur sebab semua orang dah tahu dia perangai cam tue heee

      Delete
  2. jangan sedih... igt la Allah sentiasa di sisi kita dan lebih mengetahui :)

    ReplyDelete

Thank you for taking your time to leave what your thoughts! Will respond as soon as possible!