BR1M 2.0

  12 comments    
categories: ,
assalamualaikum

semalam dekat timeline facebook penuh dengan post tentang BR1M..terutama untuk orang bujang macam kite-kite nie..ye macam awak-awak yang takde tanggunggan tak kawen dan yang dah kawen tapi jodoh tak berpanjangan dalam perkahwinan so singkatannnya balu/janda atau duda..atau senang cerita macam yang termaktub dalam e-BR1M seperti dibawah nie..
 • Individu yang layak (RM250):
(i) Warganegara Malaysia;
(ii) Bujang (termasuk Balu / Janda / Duda) yang tiada tanggungan, berumur 21 tahun dan ke atas (lahir pada tahun 1992 dan ke bawah)
dengan jumlah pendapatan kasar bulanan RM2,000 dan ke bawah.

• Tidak termasuk pelajar yang menerima Baucar Buku 1Malaysia.
• Hanya pemohon yang berjaya sahaja layak menuntut bayaran.



so aku memang layak sangat lah sebab yang pertama aku tak kawen dan kalau dah kawen pun aku takde suami..cantek dah nie..
kedua aku memang gaji kasar tak sampai RM2000 sebulan..haa kira layak jugak lah kan..kalau diikutkan sangat cukup kot buat masa nie (bujang) dengan gaji aku sekarang nie tapi kalau kerajaan nak bagi ape salahnya kita amek kan..kalau macam tahun lepas dah apply BR1M nie tapi tak layak sebab aku tak kawen dan tak berkeluarga lagi walaupun gaji aku lagi rendah dari yang sekarang -_-..memang patut tak dapat lah..tak pe bukan rezeki namanya..tahun nie kita cuba lagi kan..
ketiga aku bukan pelajar lagi yeay!!!..so kepada student di luar sana jangan kecil hati sebab korang dah dapat Baucar Buku 1malaysia kan..bukan tue je banyak lagi kerajaan bagi kemudahan serta bantuaan untuk student..kira beruntung lah tue kan..




lepas baca semua post-post yang ada kat timeline aku pun ape lagi online jelah sebab leceh sangat rasanya kalau nak pergi balik ambil borang dekat  Pejabat Cawangan dan Pusat Khidmat Lembaga Hasil Dalam Negeri Malaysia (LHDNM), Jabatan Pembangunan Persekutuan, Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM), Jabatan Penerangan serta agensi-agensi Kerajaan yang lain kan..fuhhhh banyak betul tempat yang boleh ambil borang BR1M  nie..malas dengan rajin je..malas online rajin pergi balik ambil borang lepas tue hantar balik..demnnn....
lepas siap isi e-BR1M terus update kat facebook..kira share lah kan yedak...

 
lepas tue ramai yang tanya dan mintak tolong ambilkan borang..tapi 1 je jawapan aku..online je senang dan cepat..hehehe tak payah nak ambil borang..macam yang aku cakap kan tadi..bila dah online masing-masing tanye aku lagi..

"..takpe ke letak no akaun kita dalam tue.."

aku no komen terpulang lah korang nak percaya ke tak..aku letak je..hehe


haaa korang yang belum isi bleh isi sekarang.ape tunggu lagi.. :P


p/s : duet tue nak simpan dan nak tunggu baucer smartphone pulak hikhikhik



".. Thanks for reading this entry! Assalamualaikum..."





love,
aznishamsuddin

click sini please !!

campaign image campaign image campaign image campaign image    campaign image

12 comments:

Thank you for taking your time to leave what your thoughts! Will respond as soon as possible!