terserlahlah kejakunan aku dengan bendi...

  No comments    


Haaa ape benda nie weh??mula-mula aku nampak benda alah nie pn aku pelik gak..hehehe laa bendi la weh..aikk asal merah ea..aku engad cili besau tadi hahahaha..ok tadi aku ada search cket sal bendi merah nie so aku terjumpa yang ini..



 Bendi atau nama botaninya hibiscus esculentus yang sekian lama dikenali sebagai sayuran amat sesuai dijadikan taman hiasan. Di samping mudah diselenggara, buahnya boleh dijadikan hidangan keluarga.

Spesis ini adalah spesis bendi sejati, cuma keseluruhan pohonnya berwarna merah hati menampakkan keanggunan dan ketinggian nilai estetiknya. Buahnya yang juga berwarna merah hati boleh dijadikan hidangan keluarga malah amat menarik untuk memikat selera anak-anak anda yang tidak gemarkan sayuran.

 Walaupun buahnya berwarna merah hati, sebaik sahaja dimasak warnanya akan segera bertukar hijau seperti bendi biasa.Lebih menarik dan istimewa jika bendi merah dijadikan penyeri laman.Wah ajaibnya bendi nie ea..terselahlah kejakunan aku hahaha..




0 jejari comel:

Post a Comment

Thank you for taking your time to leave what your thoughts! Will respond as soon as possible!