al kisah 1 ramadhan

  No comments    
semalam ae pertama puasa di bulan ramadhan dan bulan ogos hehehe..ae pertama macam-macam  gelagat aku dapat tengok..kat ofis pagi-pagi lagik da mengantuk hehehe..tyme lunch jangan cakap la ofismate aku da siap membuta hehe. .bila tyme na balek boley dikatakan semua na balek awal..cam kak baha dye cakap na balek masak..kalau lelaki plak mesti na singgah bazaar ramadhan heee..

Aku??siyes memang mengatuk la..kalau buad kerja mesti menguap jek..da cam badak aer je menguap..huh tak sopan betul anak dara nie an..tapi bila tyme rehat dapat on9 tak de lak na mengantuk hehehe. .kalau balik mesti la na awal..belum lagik kul 5.35 aku da tunggu kat punch card..hahah naseb la jam kat punch 2 awal boley la aku punch awal-awal..hahaha..tapi hampeh aku yang 1st punch tapi aku plak yang last balek..YY???makcik aku sampai lambat..tue yang lambat gak dye jemput aku hehehe..eleyh cakap cam rumah 30km an..padahal tak sampai 2km pn heee..
Menu berbuka??jangan cakap la..semalam tyme berbuka memang penuh atas meja..da la tyme tue perut asyik menyanyi nyanyi jek..adoyy dugaan di bulan puasa betul..nasib aku mampu menahan lapar dahaga lagik hehe ayat mintak penampar jek nie..juadah berbuka dengan buad sendirinya..tak termasuk yang beli dan orang bagi..menu semalam nasi putih daging masak lada hitam,,sayur kangkung,,ikan goreng..kalau yang beli plak kueh mueh,,rangka ayam wajib tak tinggal heee,,bihun goreng my uncle punya..adik sepupu aku plak nasi lemak antarabangsa hehe..kalau yang orang bagi plak menu wajib ada bila bulan puasa iaitu murtabak heehee..eh lupa na bagitau aer ape minum semalam an hee..air laicikang jek..haha pastue aku potong cincau tambah lagi dalam aer tue heee..kalau untuk pencuci mulut lak.chewahh cam kat hotel plak heee..makcik aku masak pengat keledek..ermmm tyme masak punya la wangi bau daun pandan..menyelerakan heee…
TERAWIH PEGI TAK??mestilah pegi..aku makcik aku nan sepupu kecik aku..tapi ada lawak sket la..kat rumah ready na semayang isyak dulu sambil tunggu azan..lepas je azan semayang la kan..done semayang kitorang pegi masjid..alaa tak jau pn hee..sampai kat masjid imam da mula..apelagi cepat la langkah masuk ke masjid..ruangan wanita da penuh kat bawah so ne la naek kat atas..da sampai cepat-cepat masuk saf..oke aku da siap baca niat solat terawih da tau..tapi bila sampai rakaat kedua imam tue terus naek tak bagi salam..aku da pelik..rupa-rupanya semayang isyak daa..huhu tak kan na stop plak kan..terus jela sampai abes ikot imam..hee aku engat aku je rupanya makcik aku pn sama..done 8 rakaat terawih kitoram balek..aku da mengantuk coz pagi pas sahur aku tak tidur..malam tidur lambat lak tue..sekejap je aku landing terus sampai sahur pagi tadi..

Perghh da bley buad cerpen la..hehehe ok la panjang sangad da nie..ntah ada orang na baca ke tak nie nanti heee…
oke bai..

0 jejari comel:

Post a Comment

Thank you for taking your time to leave what your thoughts! Will respond as soon as possible!