Review : Untuk Tiga hari waaaa best sangat korang !!!!

  5 comments    
categories: 


semalam berpeluang sebab banyak masa terluang so rasa nak luangkan masa bersama orang tersayang dengan menonton filem terbaru arahan Aflin Shauki ,,Untuk Tiga Hari..





waaaa best sangat korang !!!!

memang best korang..mula-mula memang ingat tak best sebab time beli tiket tue tengok memang tak ramai yang tengok cerita nie..so sebab dah sampai kan..beli lah tiket cite nie..bila masuk hall cite nie dah nak start..jeng jeng hehehehe...


Untuk Tiga Hari – Beranikah anda persendakan perkahwinan?

permulaan cerita yang sempoi dan sweet sangat antara Ujie dan Afin..memang sweet..asyik mesej je..sampai dah akad nikah pun mesej lagi tau..punya lah sweet...tapiiii kan dorang kawen dengan orang lain...nak tahu sape pasangan dorang?? haaa kena lah tengok cite nie hehehe..tapi sebelum berkahwin dorang dah buat perjanjian yang dorang kena bercerai dengan pasangan dorang lepas 3 hari..huhuhu part yang menarik flshback Ujie masa remaja dengan exboyfie dye lakonan Zizan Raja Lawak,, Afin masa remaja bercinta dengan Balqis lakonan Zizan Nin dengan Dira Abu Zahar..hahaha lawak betul time nie..


tue belum time masing-masing menghadapi malam pertama..macam-macam cara dorang buat supaya dorang tak "ter" dengan pasangan dorang ..serius memang lawak..tue belum masuk campur tambah tolak part-part yang lain..part Afin kena marah dengan mak dia sebab tak dapat nombor 1 dalam kelas..hahaha kelakar betul muka Zizan Nin time tue..


hehehe suka time Afdlin nyanyikan lagu untuk Ujie..sweet sangat tau..hehehe..haaa nak tahu dorang bercerai tak lepas 3 hari?? korang wajib tengok cerita nie..memng best sangat...teringat part ustaz time kursus kahwin tue..hahaha nusyuz bukan kasut baru hahaha sebab same bunyi dengan NEW SHOES kihkihkih...


cite nie memang sesuai sangat untuk orang belum berkahwin..untuk yang dah kahwin pun sesuai jugak..dalam cerita nie banyak sangat pengajaran yang boleh kita dapat..contohnya bila kita dah dapat pasangan yang baik hendaklah hargai dan terima lah buruk baik pasangan kita dengan seaadanya..dalam hubungan suami isteri perlu ada kejujuran serta sikap percaya antara satu sama lain barulah hubungan tersebut berjaya..tak gitu???...





Filem Untuk Tiga Hari adalah filem diadaptasi daripada novel popular Ahadiat Akashah.


Pelakon filem Untuk Tiga Hari: Afdlin Shauki, Rashidi Ishak, Vanidah Imran, Ayu Raudhah, Dira Abu Zahar, Zizan Nin, Ainul Aishah, Nabil Ahmad, Zizan Raja Lawak, Fauziah Ahmad Daud, Zaibo, Khatijah Tan dan Atilia.




Sinopsis Untuk 3 Hari 

Filem Untuk Tiga Hari mengisahkan kisah cinta luar biasa dan agak pelik. Untuk Tiga Hari berkisar tentang dua pasang kekasih yang terpaksa berkahwin atas desakan dan pilihan orang tua.Pasangan kekasih ini memutuskan untuk bercerai selepas tiga hari mereka mendirikan rumah tangga.


Dalam tempoh tiga hari mereka meluangkan masa bersama, mereka mula sedar bahawa itulah jodoh yang terbaik buat mereka seperti mana yang telah ditentukan oleh Allah SWT dan meneruskan perhubungan bukanlah sesuatu yang buruk dan mungkin adalah perkara terbaik yang pernah berlaku dalam hidup mereka.


nak tunjuk sket hahaha
v
v
v

".. Thanks for reading this entry! Assalamualaikum..."
love,
aznishamsuddin
 campaign image  

5 comments:

  1. @Phat


    memang best pun hehehe
    sangat-sangat tau..

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  3. erk..best ye? aritu dapat peluang tengok tayangan perdana.. x sempat pegi.. yang buat production ombak rindu ni..

    ReplyDelete
  4. macam best je cite tu . Kawen utk 3 hari ??? erkk

    ReplyDelete

Thank you for taking your time to leave what your thoughts! Will respond as soon as possible!